måndag 2 november 2015

Gourmet-lunch

Konstaterade för mig själv att jag snart får ha en matblogg och ett instagramkonto med bara mat haha.. men det är ju bara FÖR KUL att få testa göra olika maträtter, nya som gamla traditionella rätter.. och dessutom få ÄTA dem direkt! :D Idag gjorde jag mör nötbringa med whiskey-tomatsås och ört-pommes. Blev bara FÖR gott! 

Lag en ca 2kg nötkött-bit med salt,peppar, tomatsås, lite vatten, rödlök och vitlök, i stekpåse i ugnen på låg värme. Under tiden sköljde jag potatis och skivade dem i smala strimlor. Lag potatisen i en bunke och kryddade dem med salt, peppar och örtkrydda samt olivolja och rörde om. Sen fick de gotta sig i ugnen ca 45 minuter. När köttet var klart rev jag isär köttet med två gafflar så det blev som pulled beef. Satte till BBQ Kentucky Whiskeysås och rörde om. Och så var gourmetmiddagen klar! Supergott och enkelt! :)

Kött bygger kött eller hur!? ;)
Senare idag blir det ett benpass med Emilia och Linda! Nu ska det köttas på!

Inga kommentarer: