tisdag 18 augusti 2015

De senaste dagarna

Återigen är det en ny fräsch vecka framför oss! Ihelgen har det varit mycket trevligt program på agendan.. bland annat så hade min vackra mor födelsedag förra torsdagen, så då hade hon kalas. Hon bjöd på gräddig laxsoppa och tårta.. dock blev det ju som vanligt ingetdera för min del av det ätbara, men jag fick njuta av en fin sommarkväll med min fina familj. :) 

Här på bilden är jag tillsammans med min mamma och mina två stora systrar! :) 
Jaa, jag kan säga er att jag åjjades en heeel deel över att jag inte fick sätta en tårtbit i munnen! Prinsesstårta med massa grädde är ju något av det godaste som finns!! Men SNART SÅ! Och då jag fyller år kommer jag ha tårtor och godsaker så det ska spruta grädde ur öronen på mig, för DÅ får jag äta! (dock är det ju ganska länge tills jag fyller.. nämligen på Lucia-dagen.. så lär nog hinna äta en hel del gott även före det) :D
Viktor och jag har även varit på kaffe till fäboda café och njutit av kvällssolen.. så underbart! 
Dessutom, har vi haft möhippa för finaste Pisa som snart ska gifta sig med sin Matti! Vi överraskade henne i stan, åkte med limousin till Sunds där hon fick binda en blombukett till Matti. Därefter körde vi hela tjejgänget till Ida´s villa i Bosund där vi hade flera olika lekar och tävlingar, massa gott att äta (här fick jag också se glad ut och ta fram min matlåda.. Jaa man missar en hel del av det goda när man är på diet, men jag försöker att fokusera på att man är mest på en tillställning för det sociala och inte för maten), samt så badade vi bastu och simmade sent på kvällen. 
En riktigt mysig möhippa och Pisa kommer bli en så vacker brud! Väntar ivrigt på bröllopet! :) 

Denhär veckan är det också en hel del trevligheter inbokade, och så märkte jag att det händer något varje helg nu ända fram tills tävlingen är, så veckorna borde ju gå snabbt! :) 

Hoppas ni mår bra och får njuta av det underbart vackra vädret vi har! 

Inga kommentarer: