fredag 28 augusti 2015

3 weeks out

Såå.. dagarna rullar förbi och tävlingarna närmar sig med stormsteg! Känns bra, både psykiskt och fysiskt med tanke på hur några dagar det är kvar av dieten. Dock har jag märkt att jag varannan vecka är mycket piggare och mer energisk och varannan vecka mer trögstartad och seg. Men nu är det så lite kvar så fastän man nu skulle vara trött resterande dagar så orkar jag ända in i mål. Men är dock ändå inte på snudd lika trött denhär dieten som förra.. eller åtminstone känns det så. Eftersom jag ännu orkar storstäda, klippa gräs, shoppa, kaffa med folk o dylikt.. det vetni är inte en självklar sak att orka med under hård diet ;) 

Nästa vecka börjar vi med ett lite annat kostupplägg, nämligen köra med kolhydrater (+protein+fett) under träningsdagar och bara protein+fett under vilodagar. Spännande att testa det eftersom jag aldrig gjort det förr, får se hur kroppen och huvudet svarar på det. 
Igår låg jag +0,3kg från min tävlingsvikt så ska inte ner mycket mer nu.. men tightas till ska det nog ännu. 
Bikinin är färdig-glimmad, smycken, tanningen, smink o dylikt är färdigfixat och så har vi oxo bokat hotellen färdigt. Denhär gången kör vi med bil till båda tävlingarna för enkelhetens skull så där behöver vi inte fixa med några tåg eller flygbiljetter. 

Nåja, om två timmar börjar jag mitt kvällsskifte, jobbdag 8/8, och sen blir det ledig helg!! Min första helt lediga helg sen jag började vid restaurangen (om man inte räknar med då jag tävlade sist och hade ledigt). Blir aaaaasskönt! Helt magiskt att veta man har ledigt både lördag OCH söndag! Så imorron ska vi fira villaavslutningen med familjen. Äta gott och bara vara.. får ännu åtminstone denhär helgen ha ett refeedmål så just nu håller jag på att tillreda pulled beef i ugn som får gotta sig tills imorron. :) 

Nu innan jobbet ska jag cykla iväg till mormor och morfars och se hur det har det. Ha de gött! 

Inga kommentarer: